Hjälporganisationer


För en pytte liten stund sen så läste jag om familej Pitt-Jolie som skänker så mycket pengar till välgörandemål.
Det är just såna saker som får mig att kämpa vidare och vilja mitt yrke och framgång mer än något annat.
Man säger alltid; tänk om jag vore miljonär, då skulle jag kunna göra dittan och dattan... men mitt dittan och dattan är precis så som Angelina Jolie och Brad Pitt tänker - välgörenhet.

Vad jag önskar att fler kunde tänka oegoistiskt och bara tänka på resten av världen.
Tänk om alla i Sverige donerade en endaste liten krona, tänk om de flesta länder kunde donera en endaste liten krona till alla fastkedjade, cancer, hiv/aids smittade, hungriga, ledsna barn... då våre inte problemet ur världen men en bra bit på väg.

Jag ska kämpa starkare för att en dag också kunna ge bort miljoner.

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article2451318.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0